fredag 21. desember 2012

Tysk presisjon og kaffe på rullebandet





Vi ankommer selvsagt München helt presis på ruten etter en meget tysk flytur der alt er perfekt levert og landingen så myk at jeg tror vi fremdeles er i luften.

Merkelig nok er ikke bakkemanskapet helt klare når vi kommer, så vi blir sittende å vente i flyet i ca ett minutt, noe som blir beklaget på det dypeste.

Jeg har sett for meg at jeg må jogge rundt på flyplassen for å finne gaten til neste fly, men alle som skal videre med Lufthansa får opplyst hvilken gate de skal gå til. Hvilken sørvis! Kanskje ikke mer men man burde forvente, men det glede nå i det minste en beskjeden bergenser.

Og bagasjen, puh, den blir bare sendt videre av seg selv...

Omsider kommer vi av flyet og opp i ankomsthallen. Det har de jammen kaffe. Nam. Den inntas stående på diverse rullebaner fordi jeg kommer over et skilt som sier at det er 15 min å gå til min gate... Mulig den målingen har blitt gjort med en giktisk skilpadde.

Og akkurat den kommentaren får jeg igjen for litt senere. Underveis styrer jeg unna både Gucci og Prada. Ulikt meg men jeg kommer vel sterkere tilbake. Eneste problemet jeg har, er en tom kaffekopp. Det kan ikke falle meg inn å hensette den i andres påsyn. Ordnung muss sein!

Så blir vi sluset gjennom bording og ned fem etasjer til shutlebussen. Og det er da kneet mitt låser seg at jeg angrer litt på det med giktisk skilpadde. For jeg må nemlig gå med en og en fot og lager en artig liten kø etter meg.

Nå er det like før take off. Og tro det eller ei. Vi er litt forsinket. Godt det er nedoverbakke helt til Istanbul!

Location:Schwaig,Deutschland

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar