fredag 23. desember 2011

Juleferie i Bergstaden

Nå sitter jeg i bilen med iPad'en min på fanget. Men jeg er på ingen måte Pad'e fast...





Vi er på vei til Røros og julefeiring. Bildet er fra Venabygdsfjellet litt tidligere i dag. Og det skal bare være sagt: Det var tåke på mesteparten av turen.

Vi pakket bilen full av hunder og gaver og diverse bagasje, nøye utvalgt pga. at min nye bil er mindre en den gamle som egentlig var mindre, og i hvert fall ikke like tung.

Turen har gått veldig fint. Det har vært lite trafikk og for litt siden hørte jeg på radioen at det hadde vært en sjedekollisjo, ja, helt alvorlig; en sjedekollisjon, om ikke alvorlig, men likevel...

Akkurat nå passerte vi metropolen Tynset. Fra tidligere ekspedisjoner har vi frekventert den lokale Coopen (som heter Domus her), så derfor kjørte vi rett forbi med Tolga som mål. Tolga er forresten et tyrkisk guttenavn for de som trengte oppdatering på den fronten og ikke bare på hvor vi har vært og handlet dagligvarer.

Mørket har nå senket seg. Klokken er litt over fire. Lisa og Emma snorker i baksetet. Og jeg må holde utkikk etter elg...







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar