fredag 19. august 2011

Oj... er det i morgen flyet går???

Ja, eller nærmere bestemt grytidlig i morgen en gang. De som kjenner meg, vet at jeg både er morgengretten og mer enn vanlig urimelig på sånne tider av døgnet, med mindre det er noen som vekker meg for å servere meg is... (Det må forresten være softis med krokan, ekte krokan, ikke den der lissom krokanen, men den som setter godt fast i tennene og sørger for å opprettholde pengestrømmen til tannlegestanden).

Jeg har aldri vært på Samos. Jeg har vært på de greske øyer, men det begynner å bli mange år siden, nitten år, for å være nøyaktig. Men øya ser sånn ut:

Skulle være unødvendig med billedtekst her

Hotellet, Proteas Blue ligger i Phytagorion 25m fra stranden, i følge reiseselskapet. Jeg tar det for god fisk.

Jeg har, som vanlig, ikke begynt å pakke fysisk. Men inni hodet mitt har jeg i det minste slått fast at jeg skal ha med meg et par bikiner og lette sommerklær. Min bedre halvdel startet dagen med å beskrive utopien om at jeg var ferdig pakket da han kom hjem fra jobb sent i kveld, men fordi han er en mann midt i førtiårene, og menn i den alderen skal ikke utsettes for store påkjenninger, med tanke på hjertet og sånn, tror jeg det er best å la ting være som de er.

Det som er litt spesielt med denne ferien, er for det første at den kom litt brått på, ferier her i heimen pleier å være planlagt og bestilt minst et halvt år i forveien. Vi pleier og å være noe mer informert om plassen vi skal reise til, men denne gangen er det ikke sånn. Så dette blir en hoppe-på-tur i dobbel forstand.

Utsikt fra en balkong på hotellet
Men du verden så godt det skal bli med litt sol og varme. Ja, det har vært mye dårlig vær i sommer. Til og med en bergenser har gått litt lei alt regnværet i sommer, og det skal MYE til. Og nettopp av den grunn, kanskje ikke av den alene, men mye av den grunn bærer mitt legeme preg av nettopp dette, jeg er hvit som et laken. Derfor går turen i dag innom apoteket for å hamstre solkrem og andre nødvendighetsartikler, sånn at jeg kan nyte slappe dager på denne stranden:

Æsj, nei dette så da fryktelig vondt ut...
Og planen er å rulle i saaaaakte tempo rundt på solsengen som en helstekt gris på grillen, forhåpentligvis med bedre restultat og mindre rødfarge en miss Piggy...

Etter sol og bad og avslapping følger som oftest mer avslapping, gjerne kombinert med en eller annen form for foring. Det greske kjøkken er aldeles utmerket, etter hva jeg kan erindre, og jeg gleder meg til å fornye det hyggelige bekjentskapet.

Nam nam
Så var det pakking... æsj...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar