lørdag 20. august 2011

Noe om å ha det bra...

Sitter på den sørvestvendte balkongen i skygge og nyter utsikten mot Bodrum, Tyrkia.







For noen timer siden ankom vi Samos etter en helt grei flytur. Eller snarere sagt mer enn helt grei. Skulle jeg likevel finne noe å klage på, og det finner man alltid, så var det at det litt aldrende Boing 737 flyet med plass til 140 solhungrige passasjerer, hadde litt dårlige seter. Nå gikk det ikke mest utover meg, men utover mine sidekvinne som måtte innta måltidet sitt med ryggen på setet foran oppi maten.

Ellers kan jeg nevne at det var svært god plass til beina mellom setene. Så god plass at dersom noen skulle ønske å bli medlem av Mile High klubben, ville det absolutt la seg gjøre i flysetet, forutsatt at man ikke var sjenert. Ja faktisk var det, etter mitt syn, og jeg på ingen måte ekspert på området, så og si umulig å utføre en sådan handling på toalettene, som er så små at du må ut for å skifte mening, for ikke å snakke om at du må ut for å både kle av og på deg.

Jeg er dessuten glad for at vi ikke bestilte charter business class. Jepp, det er mulig. Fra der jeg satt hadde jeg god oversikt, så jeg kan med sikkerhet si at det eneste man fikk for det man betalte ekstra, annet enn gleden av å nyte de misunnelige blikkene til de stakkarsene som reiste på touristclass, var et stort smil fra pursheren. Det smilet tørket vekk i det øyeblikket pursheren passerte grensen til oss vanlige dødelige.

Men nå er vi her. Hotellet er minst like fint som i brosjyren, maten er kjempegod, solen skinner, sirisene synger, og jeg har slengt beina på en krakk og sendt Terje ut på jakt etter drikke. Syns det er litt råflott å drikke vann fra minusbaren til seks euro literen egentlig... (minusbaren ja).













Hotellet ligger i en ganske bratt bakke, så vi kan rulle ned til stranden om vi har lyst. Litt verre er det opp igjen, men alt går når man tar tiden til hjelp. Riktignok er det "buss stopp" nede ved stranden for de ekstra late. Da kommer en av golfbilene og tar deg med til din bungalow, ellers hvor du måtte ønske.

Akkurat nå ser jeg ut på sjøen der to seilbåter glir langsomt forbi. Det blåser sånn akkurat passe til å lage fine hvite skumtopper på de små, lekende bølgene. Man kunne hatt det verre, det er jeg ganske sikker på. Men JEG kunne neppe hatt det bedre...









Location:Samos, nesten Tyrkia

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar