mandag 22. august 2011

Another day in Paradise

Sitter nok en gang på den tidligere omtalte terrassen på hotellet og ser ut over Egeerhavet. Det blåser svalt og solen er i ferd med å gå ned bak en fjelltopp.

Dagen i går startet med frokost på hotellet og endelig fikk jeg yogurt med honning og valnøtter. Frokosten var ellers upåklagelig. De hadde til og med noe som lignet Nugatti, og det må til for at Terje skal klassifisere noe som et bra hotell.

Etter frokost ruslet vi ned på stranden. Vi kunne ha rullet, det er utrolig bratt ned, men vi motstod fristelsen. Vi hadde sett oss ut en dobbel solseng type himmelseng, i enden av den ene stranden.


Og det er her bloggen min tar steget opp i kosmetikkverdenen. Senere skal den ta steget opp i moteverdenen. For jeg må bare slå et slag for solkremmen som ble kastet på meg på Gardermoen.




Det er en Biotherm med styrke 30. Det høres mye ut og kanskje litt pinglete. Men det er den beste solkremmen jeg noengang har brukt. Den er lett å smøre på, trekker godt inn i huden, og ikke minst, den beskytter som den skal. I tillegg til alt dette lukter den godt. Finnes og i styrke 15 for de tøffe, og 50 for de enda mer pinglete enn dette blekansiktet.
Hva er det forresten med solkremer? Jeg syns at alle lukter pyton. Virker de bedre jo vondere de lukter?



Når sengene er svært behagelige, er det lett å sovne. Og det gjør jeg. Men da jeg våkner begynner jeg å lure på om tidevannet har brakt oss nordvestover et stykke. Det eneste jeg hører rundt meg er parlare, forca, ciao og andre italienske ord. Og så skjønner jeg at vi er på en gresk øy, men før jeg har gnidd søvnen ut av øynene begynner jeg å gruble på hvorfor italienere reiser til Hellas. Hva skal de liksom her? Det er jo varmt i Italia. Jeg blir ganske raskt irettesatt av min mann som minner meg på at vi reiser til Danmark. Sånn er det når hjernen ikke er koblet til serveren...

Men du verden så strevsomt det er å slappe av så mye. Blir sulten av sånt. Lusnjen ble inntatt på en av hotellets restauranter ved bassenget. Utrolig god mat men synd å si at det var til en billig penge.

Etter å ha slapper av på rommet tok vi taxi inn til Phytagorion. Der fant vi en koselig restaurant på havnen. De hadde souvlaki på menyen. Nam nam.


Etter maten satte vi oss på en fortausbar og studerte folk og dyr som spankulerte på havnepromenaden mens vi fikk inspirasjon til alternative påkledninger og skotøy. Det er kanskje litt slemt, men vi registrerte mer enn en frue med et godt tak i mannens arm med baken ut og knærne sammen mens de vaklet seg bortover brodsteinene. Men kveldens absolutte vinner hva angår påkledninger var paret der han hadde bukse med hvite og blå langsgående, brede striper, og hun hadde en sølvfargede spandexbukser. Det var, om ikke annet, svært iøyenfallende. Og det var kanskje meningen?

Illustrajonen under er kanskje litt misvisende...







...jeg og syns at location beskrivelsen var helt gresk...

Location:Σάμου-Πυθαγορείου,Πυθαγόρειο,Hellas

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar