tirsdag 5. juli 2011

Granåsen, Flatåsen og Liavannet


Sånn tar vi av hoppdressen etter et vellykket hopp...
Så var jeg i Trondheim hos Gunn og Knut. Og der var jammen Terje og jentene også. Stor lykke. Jeg kom ganske sent, og jeg hørte gjestesengen rope på meg allerede i ellevetiden.

Lørdag morgen startet med fellesfrokost og litt avslapping. Etterpå dro vi ned til Trondheim sentrum. Heldigvis er det alltid noe å handle, og jeg støttet handelsstanden i Trondheim med stor vilje til Terjes stilltiende frustrasjon. Vi avsluttet handlerunden med kaffe mm. på Mormors. Merkelig deilig hvor mye mat det blir på sånne turer... 

Av en eller grunn, jeg husker ikke hvilken, men i alle fall, vi bestemte oss for å ta en tur opp i Granåsen. Kanskje det var fordi jeg skulle finne ut at jeg ikke egnet meg som hoppfotograf? Hvem vet? Jeg klarte i alle fall å fange noen ender og et par bjørner.
I farta!!!
Bjørn og Bjørn...
Stått litt lenge han her vel... 
En and og hans make... 
På Flatåsen har de en glimrende restaurant som heter Capri, og der spiste vi utpå kvelden. Resten av dagen ble brukt til planlegging av diverse festlige aktiviteter i forbindelse med herr og fru Vatnelids syttiårsdager til høsten. Jeg fikk også tid til å hjelpe min søster meg noen julepresanger… ja, helt riktig. Det er ikke mer enn et halvt år til jul.

Søndagen gikk turen til og rundt Lianvannet. Jeg bevæpnet meg med kamera og fikk foreviget både en tom badebrygge, andre fotografer, badende barn og syklister.
Syklist uten sykkel men med kart...
Forlatt badebrygge
Ungdommen nåtildags er vågale, det var kaldt i vannet...
Hvorfor blir aldri fotografen foreviget?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar